Bring your kilts!

Robert Gordon University

Hallo allemaal.

De eerste "werkweek" zit erop.
Maandag had ik de eerste afspraak op de universiteit, samen met twee verpleegkundige studenten (Nederlands & Frans) en nog twee Nederlandse verloskundige studenten zijn we begonnen. Maandag was ook weer een ontmoeting met onze "mentor" hier in Schotland. Een ontzettend aardige, al wat nalatige, vrouw. De zondag daarvoor kregen we pas te horen hoe laat we maandag verwacht werden. En Maandag wist ze ook nog niet goed wat we de rest van de week gingen doen, maar goed het was in ieder geval duidelijk dat we dinsdag om 10.00 ons op de universiteit moesten melden.

Na 50 minuten met de bus op Maandag kwamen aan, even dacht ik dat we de stop misschien zouden missen... Nou de bus reed door een gigantische poort met daarop Robert Gordon University, niet echt te missen dus.
Als even snel een kijkje neemt bij de foto's zie je dat er een hoop aparte gebouwen zijn, zo zaten wij bij de faculty of health and social care. Met hierin een Pizzaria, 4 Costa's (koffietentjes) en een pooltable. Helaas hebben we hier niet zo veel gebruik van kunnen maken, want we zaten meestal vast in kleine lokaaltjes.
De eerste twee dagen hebben we ons vooral aan iedereen voorgesteld en hebben we de uniformen gepast. Hier is het namelijk gebruikelijk dat je het uniform van de universiteit draagt. Een hele flatteuze outfit al zeg ik het zelf, ik zal nog wel een foto plaatsen.

Op donderdag werd het leuk, we gingen kennis maken met stage. Nu had ik al gehoord dat ik stage zal gaan lopen in Cornhill Mental health Hospital op een acute opname afdeling. Hier zal ik mijn gehele stageperiode zijn, en ben ik blij! De meest voorkomende problematiek zijn schizofrenie, persoonlijkheidsstoornissen, depressie en psychoses. Ik zal hier dus een hoop gaan leren! Ik werd door mijn mentor met open armen ontvangen, ofja open armen met een mes en vork. Ze had namelijk pauze en was bezig haar lasagne naar binnen te werken. Oh niet zo handig getimed, maar hij was bijna op en tussen de happen door vroeg ze het een en ander. Na de lasagne nam ze me mee de afdeling op. Een groot verschil al gelijk is dat de patiënten met 6 op de kamer slapen, een dormitory. hier zijn er 4 van, 2 voor de vrouwen én 2 voor de mannen. Ook zijn er 4 individuele kamers voor mensen die snel overprikkeld raken. Een ander verschil is dat de deuren vrijwel helemaal van glas zijn, en je dus zo naar binnen kunt kijken, wel hangt er een klein gordijntje wat de patiënten kunnen gebruiken als ze wat privacy wensen.

Na een rondleiding van de afdeling en de collega's te hebben ontmoet werd het tijd om naar mijn rooster te kijken. Anders als in Nederland is het hier de bedoeling dat je tenminste 40% van je stagetijd samen werkt met je mentor. Ook de werktijden zijn anders, de normale dienst begint om 07.00uur en eindigt om 19.25uur. Een hele lange dienst dus. Maar gelukkig mag ik maandag rustig beginnen met een dienst van 7 tot 15.00. Dinsdag en woensdag begin ik met de volle diensten. Ik ben heel benieuwd en heb er ontzettend veel zin in!

Tot de volgende update!

Reacties

Reacties

Esther Ross

Hoi Nicole,
Wauw, je zit inmiddels in Schotland en gaat daar stage lopen. Het is dus allemaal gelukt. Ik wens je heel veel succes. Als je doet zoals op je vorige stage zal het vast en zeker goed komen. Groetjes Esther

lilian janssen

Wat spannend om te lezen, volgens mij blijf jij overal heelrustig onder. Toch denk ik dat het in nederland goed geregeld is. Zou je weleens willen zien met een uniform, hihi, succes en gr Lilian.

Monique

Hallo Nicky je hebt avontuur genoeg zo te lezen. Succes en ik kijk uit naar je volgende blog. Liefs je moeder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!