Bring your kilts!

Isle of Skye

Hallo allemaal.

Vorig weekend ben ik samen met mijn moeder, mijn tante en Annemieke naar Isle of Skye geweest. Een eilandje helemaal bovenaan in Schotland. We hadden besloten om een auto te huren voor de trip van ongeveer 5 uur rijden. Om 09.00 uur waren we klaar om onze trip te beginnen. We hadden besloten om met 3 personen afwisselend te rijden. Mam was begonnen met het rijden, nog geen uur onderweg kregen we een klapband. Gelukkig konden we de wegenwacht bellen en waren ze binnen een uur al bij ons. Het vervangen van de band duurde wat langer, bijna 2 uur later konden we eindelijk vertrekken.
Hoe langer we onderweg waren meer onbewoond de omgeving werd. We reden langs gigantische besneeuwde bergen, langs gigantische meren. Uiteindelijk kwamen we er niet onderuit en moesten we de bergen in. De eenbaanswegen met scherpen bochten en enorm stijlen klimmen en dalen maakte het een echte uitdaging. Gelukkig blijken ook in het verkeer de Schotten ontzettend beleeft te zijn. Na de enorme brug te hebben overgestoken was het nog maar een klein uurtje naar Portee, de stad waar ons appartementje op ons zat te wachten. Portee is een havenstad met schattige huisjes langs het water. Uitgeput kwamen we om 18.00 aan. Na even de stad in te zijn gegaan om wat te eten zijn we vroeg naar bed gegaan.
Zaterdag zijn we om 09.00uur vertrokken richting "the quiraing" een prachtige rotsformatie ontstaan uit een aardverschuiving. Om hier te komen moesten we natuurlijk weer de eenbaanswegen opzoeken.
Hierna zijn we op weg gegaan naar Dunvegan Castle, in een klein dorpje naast een gigantisch loch (meer). We hadden wat trek gekregen en hadden besloten om eerst in een leuk tentje met uitzicht op het loch. Na een wandeling van ongeveer een half uur kwamen we aan bij het kasteel, die gesloten bleek te zijn. Door de ruige weersomstandigheden in de winterperiode sluit het kasteel in oktober en opent het pas weer in maart. Dit vonden we allemaal ontzettend jammer. We zijn hierna opzoek gegaan naar de "parelwitte stranden" die te vinden zouden moeten zijn in Isle of Skye, wit zeekoraal spoelt aan op de stranden, vandaar de naam. Ook dit konden we helaas niet zien, door de tijd van het jaar.
Een beetje teleurgesteld zijn we op weg naar Neist Point gegaan, een beroemde vuurtoren. We waren er rond 16.00 uur, het was al donker aan het worden. Het leek net alsof we bij het einde van de wereld waren aangekomen. We hadden een prachtig uitzicht van de ondergaande zon.
Eenmaal thuis aangekomen had mam lekker gekookt en hadden we genoten van het warme appartement. Zondag was alweer de laatste dag. We hadden besloten om op een boot tour te gaan om het "wildlife" van Schotland te spotten. Vanwege weinig aanmeldingen ging dit helaas niet door. De voordelen van het gaan in November is de rust, er zijn weinig toeristen en de herfstsfeer is prachtig. De nadelen zijn toch wel het beperkt aantal uitstapjes dat je kunt nemen.
We zijn op tijd vertrokken om het donker voor te zijn. Ik kan je vertellen dat we in elk seizoen hebben gereden, zonneschijn? Check, regen? Check, hagel? Check, sneeuw? dubbel check.
Hoog in de bergen op een eenbaansweg begon het langzaam te sneeuwen, dit veranderde al snel in een grote sneeuwstorm met minimaal zicht. Het grappige was dat toen we eenmaal weer onderaan de bergen was de zon weer volop scheen.

Een ding wat ik héel graag wou zien waren de Highlander cows. De koeien met lange haren en grote hoorns. De hele trip had ik er nog geen enkele gezien, maar op de weg terug kwamen we 3 kuddes tegen, omdat ik aan het rijden was kon ik helaas geen foto nemen, maar ik zal een foto uploaden.
Tot slot, Isle of Skye is een prachtige plek ik iedereen aanraadt om eens in zijn/haar leven te bezoeken.

Groetjes,
Nicole

Reacties

Reacties

lilian

prachtig verhaal,echt iets voor jou. Ik hou hier ook wel van. Je wilt niet meer terug naar nederland!! Geniet er maar lekker van,gr Lilian.

MOnique

Wat een mooi verhaal, Nicole en nog mooier dat ik er deel uit van maakte !
Het was een intensieve en indrukwekkende reis naar de Island of Sky .
Ik heb volop genoten van de natuur en de aardige mensen om ons heen en het lekkere eten daar.
Ook ben ik enorm trots of de meiden die dit mogelijk hebben gemaakt ...... Nicole en Annemieke.
Dank je wel voor deze hele fijne dagen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!