Bring your kilts!

De eerste week in Aberdeen

Vrijdag 25 augustus ben ik samen met met zus vertrokken van Edinburgh richting Aberdeen. De plaats waar ik mijn appartement heb en waar ik mijn stage zal lopen. Aberdeen ligt een stuk hoger en na 2 en een half uur in de trein kwamen we aan. Ik kon niet zeggen dat het koud was, 18 graden met een zonnetje is niet echt het weer wat je verwacht als je naar schotland gaat. Eenmaal aangekomen in het appartement dat ik deel met mijn klasgenoot Annemieke zag het er allemaal keurig uit. Redelijk schoon en verzorgd, het busstation op de hoek en de Aldi op 5 minuten lopen. Prima toch!

De eerste dag zijn we naar de hoofdstraat Unionstreet gegaan, een gigantisch lange straat met allemaal winkels, waaronder de Lush en de Waterstones, nou ik vermaak me hier wel prima dacht ik. Daar aangekomen bleek er een festival te zijn en kwam er een lange parade langs met mannen gekleed in kilt de doedelzak bespelend. Na de belangrijkste benodigdheden te hebben gekocht zijn we in de avond terug gegaan naar het appartement en hebben we chinees gehaald, ook maar 3 minuten van ons lopen. De volgende dag ben ik samen met carolien naar KIngs college gegaan, een immens grote universiteit met campus, allemaal in een oud engelse stijl. Helaas is dit niet de universiteit waar ik mee zal samenwerken. Wat me al de eerste paar dagen opviel is de vriendelijkheid van de schotten, en het verwarrend bussysteem, hier wordt niet omgeroepen bij welke halte je bent dus je moet je ogen open houden. De bus chauffeurs waren ontzettend behulpzaam, en hebben me al meerdere malen in de goede richting gewezen. Maandag is Carolien vertrokken richting huis, de ouders van Annemieke gingen een dag later.

Laten we de wasmachine maar eens uitproberen dachten we dan hebben we gelijk de was schoon. Nou.... De wasmachine ging aan en het water deed het ook goed, geen problemen daar. Het enigste nadeel was dat het water aan de onderkant eruit liep, zo de keukenvloer over. Na een hoop paniek hebben we de wasmachine uitgekregen, toch maar even de huisbaas bellen want die douche doet het eigenlijk ook niet echt goed (tenzij je houdt van een paar druppels bloedheet water). De man van de huisbaas zou in de loop van de avond langskomen, dan maar opzoek naar een wasserette zodat we de natte handdoeken konden wassen. Na 45 minuten lopen met de zware tas hadden we hem gevonden, maar nu bleek dat zelf wassen alleen mogelijk was vanaf 17.00u en anders zouden we ze tegen een behoorlijke prijs pas donderdag terug hebben. We wassen ze wel in de badkuip, en besloten 45 minuten terug te lopen. Dan gaat de tijd ook een beetje om. Toen de man kwam had hij al gauw gezien dat hij dit niet zo in een avondje ging redden. Zijn jullie morgen thuis? Nouja dan maar nog een dagje thuisblijven, dan hebben we tenminste een werkende wasmachine. Om 15.00u de volgende dag was het probleem opgelost.

Op naar het volgende probleem, internet. Terug naar de vodafone waar we een maand abbonement mee hadden afgesloten, eenmaal gefixt zijn we naar de Waterstones gegaan voor een gezellige boekendate. gearmd met een warme chocomel en een ijskoffie hebben we van 16.00u tot 18.00u lekker gelezen en genoten van de grais wifi, eenmaal thuis aangekomen deed de wifi het nog steeds niet. Morgen dan maar wéér terug. Nu kan ik gelukkig zeggen dat na nog eens 3 uur in de vodafone winkel de wifi gelukkig werkt.

Door alle onvoorziene stress hebben we nog weinig gedaan, gelukkig gaan we vanavond met een oud klasgenootje (Mavis van schotland) een hapje eten en bijkletsen. Dat is dan toch het voordeel van zo'n internationale klas!

Oh en had ik jullie al verteld dat ik uitzicht heb op zee vanuit mijn slaapkamer, niet verkeerd!

Reacties

Reacties

Monique

Hoi Nicky ik had van Carolien al iets gehoord van de stress in Abetdeen. Keep smoking ? als ik je foto 's zie begint het te kriebelen om te komen. Have a Nice day xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!